Monday, May 14, 2012

Man City, Real Madrid, Juventus, Borussia Dortmund serta yg sewaktu dengannya

Disebabkan kebanyakan liga eropah berakhir semalam, maka 1st entry aku pon kena cerita pasal bola la. Layout blog pon xtukar lagi.

Premier League
- Diakhiri dengan penuh dramatika
- Tamat 1st half, Man City 1-0 QPR, Sun 0-1 MU. Boring punya pasai, aku pon main PES
- Minimize PES, min 75, Man City 1-2 QPR, Sun 0-1 MU. Sambung main PES balik
- Minimize lagi, min 85, Man City 1-2 QPR, Sun 0-1 MU. Sambung main PES lagi
- Last2, Full time, Man City 3-2 QPR, Sun 0-1 MU. Memang Man City ni pandai buat suspension betol

Kan bagus kalau aku stay lagi satu season. Boleh menang Europa Cup - De Gea
- Setelah menang PFA Player of The Year, abang RVP sekali lagi cemerlang selepas muncul top scorer dengan 30 gol manakala top assist dimiliki oleh David Silva dengan 15 assists
- FA Cup & Carling Cup masing2 dimenangi oleh Chelsea & Liverpool
- Nasib Chelsea utk UCL sem season depan depend kt final UCL 19/May ini


La Liga
Hala Madrid

- Diungguli oleh Real Madrid lepas berjaya mengutip mata ke-100 semalam
- Real Madrid juga cemerlang lepas berjaya score 121 gol dimana trio CR7, Higuain & Benzema masing2 score 46, 22 & 21 gol
- CR7 menjadi 1st player untuk score against all team in one season
- 43.86% gol Barca dijaringkan oleh Messi, merangkap top scorer, manakala top assist ialah Mesut Ozil dengan 17 assist
- Juara Copa del Rey akan ditentukan antara loser UCL dan loser Europa pada 25/May ini
- Kejutan berlaku apabila si Yellow Submarine, Villareal menyelam terlalu dalam sampai masuk ke Segunda Division setelah stay dalam Primera Liga selama 12 tahun


Serie A
Luca Marrone dengan teammate beliau

- Juventus berjaya mengekalkan rekod tanpa kalah utk season ini.
- Nothing much to say, sebab xfollow sgt Serie A ni
- Top scorer milik Ibrahimovic dgn 28 gol, top assist milik Pirlo dgn 13 assist
- Inter gagal layak ke UCL next season selepas sekadar menduduki tangga ke-6


Bundesliga
Abang JPop (baju bersih kuning) yg digosipkan dgn Man Utd
- Borussia Dortmund muncul juara dgn gap 8 point dihadapan Bayern Munich
- Dortmund juga cemerlang membenam Bayern utk menjuarai DFB-Pokal
- Nothing much to say jugak, lagi la aku xfollow liga ni
- Top scorer milik Klaas-Jan Huntelaar dgn 29 gol, top assist milik Ribery & Juan Arango dari Borussia Monchengladbach dgn 12 assist


Cukuplah cover untuk 4 liga. Takkan nak cover the whole Europe kot. Liga Super pon aku xfollow camni. Maybe sbb team aku xmasuk kot. Nak panggil aku sokong-time-menang-saja pon aku xkisah.
p/s: penat jugak nk buat entry rupanya~


No comments:

Post a Comment